Blisko 200 kupców z 34 krajów oraz 43 wystawców z Polski i Litwy, 473 produkty wyświetlone 3521 razy przez zalogowanych kupców – tak w największym skrócie można podsumować targi AMBERIF VIRTUAL SHOWROOM, które odbyły się w ostatni weekend czerwca.

AMBERIF VIRTUAL SHOWROOM to targi, które po raz pierwszy w Polsce zostały zrealizowane całkowicie w formule online. Na specjalnie przygotowanej platformie cyfrowej umożliwiającej prezentację premierowych kolekcji oraz spotkania matchmakingowe zalogowało się w ostatni czerwcowy weekend (24-26.06.2021) blisko 200 kupców z 34 krajów oraz 43 wystawców z Polski i Litwy. Znalazły się na niej 473 produkty wyświetlone 3521 razy przez zalogowanych kupców, w tygodniu imprezy 21-27.06.2021 witryna Amberif Virtual Showroom została odwiedzona 1606 razy.

Statystyki liczbowe wydają się zadowalające, choć perspektywicznie ważniejsze wydaje się rosnące zadowolenie partnerów handlowych, którzy coraz częściej i coraz odważniej korzystać będą z zaoferowanego rozwiązania ze świadomością jego rosnącego znaczenia – przekonują organizatorzy.

Jak podkreślają organizatorzy, poza zachowaniem ciągłości biznesowych kontaktów najważniejszym celem platformy cyfrowej było wdrożenie zaawansowanego rozwiązania IT, które towarzyszyć będzie kolejnym organizowanym w tradycyjnej formule edycjom targów AMBERIF. 

Nieuchronna hybrydyzacja wielu imprez wystawienniczych, także w branży jubilerskiej, pozwoliła wszystkim wkroczyć w świat e-commerce i uzupełnić ofertę Międzynarodowych Targów Bursztynu i Biżuterii AMBERIF o cyfrowy, interaktywny moduł dostępny dla kupców i wystawców przez cały rok – informują. 

Organizatorzy mają nadzieję, że zrealizowany projekt będzie chętnie wykorzystywanym rozszerzeniem osobistej obecności na targach nie tylko w warunkach pandemicznych, ale także w przyszłości – systematycznie budując zainteresowanie polskim designem, bursztynem oraz ofertą firm jubilerskich w coraz odleglejszych zakątkach świata.

Amberif Design Award 2021: Skarb-Bijou-Schatz-Treasure

Tradycyjnym uzupełnieniem targów AMBERIF było rozstrzygnięcie dwóch niezwykle ważnych konkursów projektowych. Pierwszym z nich jest międzynarodowy konkurs AMBERIF DESIGN AWARD z tegorocznym tematem przewodnim Skarb – Treasure – Schatz – Bijou, który w większości języków europejskich posiada podwójne znaczenie – kosztownego przedmiotu, ale także szczególnie bliskiej osoby. Wirtualne wręczenie nagród miało miejsce podczas AMBER EVENING – imprezy, która odbyła się w targowym studio telewizyjnym, a obejrzeć mogli ją wszyscy zainteresowani dzięki transmisji live. Laureaci nagród: włoska artystka Ninfa Salerno – zdobywczyni Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska, a także Mylene Auquiere z Belgii – wyróżniona Nagrodą Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników oraz SławaTchórzewska, która otrzymała Nagrodę Międzynarodowych Targów Gdańskich, przesłali krótkie filmy z podziękowaniami, opowiadając jednocześnie o źródłach swoich bursztynowych inspiracji.

Amberif Selection 2021

Nieco bardziej analogowy przebieg miał drugi ważny konkurs AMBERIF SELECTION. Sesja jury odbyła się w tradycyjnej formule, a zaproszeni jurorzy – Krzysztof Jacobson, Marcin Wesołowski, Dorota Kos oraz Dariusz Latoszek – przedstawiciel Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oceniali prototypy bursztynowej biżuterii dostarczonej do siedziby organizatora przez wystawców. Wręczenie nagród miało miejsce także podczas gali AMBER EVENING. Podwójnymi zwycięzcami edycji 2021 konkursu – zdobywcami statuetki Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Międzynarodowych Targów Gdańskich – została firma A2 Jewellery. Nagrodzone prace staną się wizerunkowym wyróżnikiem kolejnej edycji targów AMBERIF, stanowiąc globalną wizytówkę polskiego designu.

Gdańsk Amber Look

Podczas AMBER EVENING obejrzeć można było trzy pokazy mody w połączeniu z bursztynową biżuterią, a wszystko to w oprawie cyfrowej scenografii. Projektanckie duety poszczególnych pokazów to: Aleksander Gliwiński (biżuteria) i Magdalena Arłukiewicz (moda); Ireneusz Glaza – CHILLI Jewellery (biżuteria) oraz Kovalove (moda); Rockmädchen (moda) oraz projektanci uczestniczący w projekcie Trend Book: (biżuteria) – Tomasz Kargul, Paweł Kaczyński, Radek Szwed, Sława Tchórzewska, Dorota Cenecka, Dariusz Zarański. Zaskakującym tłem dla całego wydarzenia AMBER EVENING był pokaz live-cooking uzupełniony wątkami Gdańska i bursztynu przygotowany przez mistrza sztuki kulinarnej Bogdana Gałązkę.

Mamy nadzieję, że pionierskie przedsięwzięcie wystawiennicze AMBERIF VIRTUAL SHOWROOM stało się nieodwracalnym krokiem w kierunku systematycznej cyfryzacji kontaktów biznesowych w branży jubilerskiej, co pozwala wkroczyć w obszar, który w najbliższej przyszłości będzie coraz silniej określał ranking firm, projektantów i instytucji związanych z polskimi przemysłem kreatywnym – podkreślają organizatorzy.


AMBERIF VIRTUAL SHOWROOM

organizator: Międzynarodowe Targi Gdańskie SA
patronat honorowy: Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii; Wojewoda Pomorski; Marszałek Województwa Pomorskiego; Prezydent Miasta Gdańska
partnerzy: Stowarzyszenie Rzeczoznawców Jubilerskich; Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników; Pomorska Izba Małych i Średnich Przedsiębiorstw; Stowarzyszenie Twórców Form Złotniczych; Krajowa Izba Gospodarcza Bursztynu; Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku’ Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy; Muzeum Bursztynu w Gdańsku

materiał prasowy