Za nami Targi Biżuterii i Zegarków Złoto Srebro Czas – na 10. edycji imprezy swą ofertę prezentowało 260 firm, w tym organizacje, wydawnictwa branżowe, placówki muzealne i edukacyjne kształcące uczniów na kierunkach złotniczych.
Jubileusz targów był okazją do podziękowań dla 22 firm, które wystawiają się od początku istnienia imprezy oraz osób blisko współpracujących z organizatorami i mających znaczący wkład w budowanie marki targów Złoto Srebro Czas. W tym gronie znalazły się aż 4 osoby związane z bursztynem: prof. Barbara Kosmowska-Ceranowicz z Muzeum Ziemi PAN, Lidia Popiel – Ambasador Bursztynu, Robert Pytlos – koordynator ds. bursztynu Prezydenta Miasta Gdańska oraz Anna Sado – redaktor Bursztynowego Portalu amber.com.pl.
Tradycyjnie na imprezie tej nie brakuje bursztynowych akcentów. Tym razem były to: wystawa przygotowana przez Muzeum Ziemi PAN „Bursztyn. Co nosiliśmy, a co nosimy.” oraz wręczenie Bursztynowej Róży Jadwidze Czartoryskiej – laureatce wyróżnienia „Miej serce i patrzaj w serce – przeciw obojętności” przyznawanej w imieniu środowiska jubilerów, artystów projektantów, złotników i zegarmistrzów skupionych wokół targów Złoto Srebro Czas.
Struktura wystawców tej warszawskiej imprezy stale ewoluuje. W tym roku po raz pierwszy wśród wystawców z sektora bursztynowego zabrakło firm: S&A, Amberways oraz Ambermody. W zdecydowanej większości przypadków oferta bursztynowa była nader tradycyjna i została zaprezentowana w niewyszukany sposób. Nieliczne wyjątki niestety potwierdzają tę regułę...