To już trzecia – po Heart7 i Art7beads – propozycja biżuterii modularnej wpisującej się w obecnie bardzo modny trend szeroko rozumianego lifestylu – gdzie biżuteria jest czymś więcej niż tylko modnym dodatkiem.
Biżuteria zaprojektowana specjalnie na tę okazję w pracowni Eva Stone Ewy i Rafała Szyszko harmonijnie komponowała się z jedwabiem i filcem projektu Magdy Arłukiewicz (Marlu).
Po pokazanej w 2007 roku świetnej kolekcji Cashëbë, Pomerańcha to kolejne nawiązanie do kultury i tradycji regionu w dorobku Joli Słomy i Mirka Trymbulaka, stałych gości gali Amberifu.
Bajkowa, fantazyjna, nietuzinkowa, porywająca - tak można krótko podsumować kolekcję Mai Sucheckiej (ubiory), Beaty Miłogrodzkiej (kapelusze) i Małgorzaty Kalińskiej (biżuteria).
Tym, co wyróżniło pokaz, który przygotowali projektanci mody Michał Starost i Sebastian Kaźmierczak oraz projektant biżuterii Jacek Ostrowski, była czysto męska moda.
Naszyjnik Tiffany z bursztynu i srebra to przedsmak najnowszej kolekcji firmy Art7, którą w pełnej okazałości będzie można podziwiać na targach Amberif 2010.
W czasie targów Ambermart publiczność zgromadzona w Gdańsku na ulicy Mariackiej będzie miała okazję obejrzeć bursztynowe pokazy mody i biżuterii "Uliczne spotkania Mariacka Street" oraz "Karnawał wenecki".
Po Heart7 jest to kolejna kolekcja firmy Art7, w której odbiorca może samodzielnie kreować swoją biżuterię, mając do dyspozycji cały arsenał drobnych elementów srebrnych i bursztynowych.
Dotychczas firma Art7 wypuściła na rynek sześć modeli bursztynowych zawieszek w kształcie serca z kolekcji Heart7. Siódme, ostatnie serce będzie miało swoją premierę podczas targów Amberif 2010.
W czasie odbywającego się w niedzielę dn. 28 czerwca Warsaw Fashion Street Mariusz Gliwiński (Ambermoda) zaprezentował najnowszą kolekcję "Multi", która premierę miała na targach Amberif 2009.
Na Gali Mody Polskiej autorską kolekcję biżuterii zaprezentował Aleksander Gliwiński, do którego pokazu firma Danhen użyczyła najnowsze, letnie kreacje.
Tworząc nową kolekcję, firma Art7 odwołała się do jednego z najczęstszych motywów - serca jako symbolu miłości, interpretując go w nowoczesny i indywidualny sposób z użyciem bursztynu.
Inspiracją do stworzenia kolekcji Cztery Pory Snu była postać eterycznej Dagny Przybyszewskiej, norweskiej muzy artystów przełomu wieków, femme fatale sprzed 100 lat oraz malarstwo Alfonsa Muchy.
W kolekcji Disco & Glamour wszystko kręci się wokół bursztynu: stroje Emila Przybyły są inspirowane morzem i bursztynem, a srebrna biżuteria Jolanty Stankiewicz jest nim zdobiona.
Inspiracją kolekcji Bożeny Kamińskiej i Wojciecha Kujacha jest szlak bursztynowy, tysiącletnie kontakty Gdańska z Wenecją oraz niepowtarzalna atmosfera weneckiego karnawału.
Choć Michał Starost przyzwyczaił już publiczność Gali do spektakularnych pokazów na najwyższym poziomie, to za każdym razem są one i tak miłym zaskoczeniem.
Wspólne dzieło Jacka Ostrowskiego (biżuteria), Mai Sucheckiej (stroje) i Beaty Miłogrodzkiej (kapelusze) to kolekcja pełna elegancji, przeznaczona dla kobiet odważnych i nowoczesnych.
Kolekcja L`art Vivant ze strojami Ursuli Ray i biżuterią Darii Jankowiak-Byczkowskiej to kwintesencja kobiecości podkreślana przez inspiracje płynące z natury.
Mania Kształtu to kolekcja będąca efektem współpracy doświadczonego projektanta biżuterii Eugeniusza Salwierza i początkującej projektantki mody Anety Ryfczyńskiej.
Po ubiegłorocznej Gali Mody i Bursztynu, zaliczanej do mniej udanych, w tym roku poziom przedstawienia znacznie wzrósł, także dzięki lepszej reżyserii.
Druga część prezentacji trendów - tym razem przewidywanych na najbliższy sezon wiosenno-letni 2009, kiedy to królować będą intensywne kolory żółte, biel i tzw. spicy colours.
Zdaniem ekspertów od trendów w ciągu następnych 3-5 lat moda będzie zdominowana przez klasykę, ekstrawagancję, potrzebę obcowania z naturą i demonstrowania zamożności.
Po premierze w niemieckim Wuppertalu na przełomie listopada i grudnia minionego roku wystawa „Czas srebra i bursztynu” będzie prezentowana w Galerii Sztuki w Legnicy.
W sektorze kamieni kolorowych prym wiodą intensywne barwy. Wprawdzie utrzymuje się zapotrzebowanie na duże kamienie, jednak widoczny jest wzrost zainteresowania także mniejszą ich masą.
Ciekawą propozycją przygotowaną specjalnie na targi Złoto Srebro Czas jest nowa, geometryczna kolekcja firmy Eva Stone skierowana do kobiet odważnych i nowoczesnych.
Jednym z pokazów zaprezentowanych na gali "Złotego Wieszaka" były "Uliczne spotkania - 5th Avenue" autorstwa Agnieszki Gruszki i Aleksandra Gliwińskiego.
Na wczorajszej Gali Mody i Bursztynu, prowadzonej przez Ambasadora Bursztynu Lidię Popiel, zebrani mogli zobaczyć siedem pokazów przygotowanych specjalnie na tę okazję.