Kto by przypuszczał jeszcze kilka lat temu, że „mania charmsów“ nie okaże się przemijającym trendem?
Tajemnica tego rodzaju biżuterii tkwi z całą pewnością w jej indywidualnym charakterze, jak również w możliwości odnawiania kolekcji z każdym rokiem czy sezonem, tak by odpowiadała aktualnym trendom. Nie bez znaczenia jest także intensywna medialna kampania wiodących marek. Zainteresowanie charmsami jest ciągle na tyle duże, że w najbliższych sezonach najprawdopodobniej jeszcze nie osłabnie.
Hitem najbliższego sezonu wiosenno-letniego będą motywy morskie, kojarzące nam się z wodą, letnimi sukienkami i urlopem, ale także klasyczne symbole, zwłaszcza takie jak serca, kwiaty i klucze. Odnajdziemy je nie tylko w sektorze biżuterii fashion, ale także tej klasycznej ze szlachetnych materiałów. Nowych impulsów dostarcza poszerzona paleta materiałów, która ostatnio została poszerzona o skórę, zawieszek, które obecnie są dostępne chyba we wszystkich możliwych kolorach, jak również stylizacji, gdzie mnogość kombinacji bransolet i pasków pozwala dodatkowo zwiększyć ich dekoracyjność.
Nie bez znaczenia jest wysoka jakość biżuterii, szczególnie że klienci stają się coraz bardziej krytyczni i wymagający.
Irmie Schüch-Schamburek jest właścicielką agencji Trendvision zajmującej się badaniem trendów, konsultantką, dziennikarką i autorką książek na temat mody i stylu.