„Autentyczność oraz tradycje rzemieślnicze a także nowoczesne wzornictwo ekskluzywnej polskiej biżuterii przemawia do najbardziej wyrafinowanych klientów, także z Azji” – tak Magdalena Bogdziewicz, ambasador RP w Singapurze, przywitała gości spotkania „Jewellery from Poland” w Singapurze w przeddzień targów Jewellery&GEM WORLD 2022, na których prezentowane były wyroby z bursztynem bałtyckim.
Z powodu pandemii i panującej w Chinach polityki zero tolerancji odbywające się tradycyjnie w Hongkongu targi Jewellery&GEM WORLD 2022 zostały przeniesione do Singapuru. Wzięło w nich udział 5 firm oferujących wyroby z bursztynu bałtyckiego Amber Apple, Gem Amber, Gielo, Silvam oraz lokalna firma Baltica Pte Sp., jak również Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników. Chiny jako miejsce wystawiennicze dla branży to jeden z najważniejszych rynków, zatem oczekiwania wobec azjatyckich klientów były odpowiednio wysokie.
Aby odpowiednio je pobudzić, działające w Singapurze Zagraniczne Biuro Handlowe w ramach PAIH oraz Ambasada RP zadbały, by lokalni przedstawiciele biznesu i mediów lepiej poznali Złoto Bałtyku. W tym celu zostało zorganizowane spotkanie pod hasłem „Biżuteria z Polski. Bursztyn skarbem Bałtyku”, które zgromadziło przedstawicieli singapurskiej prasy lifestylowej i branży modowej, przedstawicieli tamtejszej branży jubilerskiej oraz członków organizacji jubilerskich, jak również sektora bankowego i finansowego.
Podczas przemówienia otwierającego ambasador Magdalena Bogdziewicz podkreśliła autentyczność, estetykę oraz wartość inwestycyjną polskiego bursztynu, często łączonego ze srebrem czy złotem.
Wraz z kreatywnym, wyróżniającym się designem to właśnie wysoka jakość wykonania biżuterii z Polski, będąca wynikiem rzemieślniczej tradycji przekazywanej z pokolenia na pokolenie, cieszy się zainteresowaniem najbardziej wyrafinowanych klientów na świecie, także w Azji – zauważyła.
Solidną dawkę wiedzy o bursztynie dostarczyły przedstawicielki Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników Aleksandra Harasiuk i Małgorzata Siudak oraz przygotowany przez Międzynarodowe Targi Gdańskie film o historii bursztynu i bazującym na wielowiekowych tradycjach współczesnym wytwórstwie biżuterii, jak również o roli targów Amberif w jego promowaniu na całym świecie.
Pytano nas m.in. o klasyfikację bursztynu oraz w jaki sposób jest ona wykorzystywana do badań prowadzonych przez naukowców w naszym laboratorium, ale także o to, w jakich obiektach najczęściej spotykano bursztyn w poprzednich wiekach i gdzie się go wykorzystuje współcześnie. Najwięcej emocji wzbudziło wspomnienie kasowego hollywoodzkiego hitu „Jurrasic Park”, szczególnie że każdy z gości został obdarowany bryłką zawierającą inkluzję. MSB zadbało o ich opisanie i zbadanie w laboratorium MSB, więc goście otrzymali osobliwą pamiątkę spotkania – poinformowała Aleksandra Harasiuk, dyrektorka biura MSB.
Wieczór uświetnił pokaz polskiej biżuterii bursztynowej prezentowanej przez modelki w strojach lokalnej marki AKINN, który stał się ilustracją międzynarodowej modowej współpracy.
- Pokaz bursztynowej mody "Jewellery from Poland" w Singapurze. Fot. PAIH Pokaz bursztynowej mody "Jewellery from Poland" w Singapurze. Fot. PAIH
- Pokaz bursztynowej mody "Jewellery from Poland" w Singapurze. Fot. PAIH Pokaz bursztynowej mody "Jewellery from Poland" w Singapurze. Fot. PAIH
https://amber.com.pl/aktualnosci/92-wydarzenia/3529-polski-bursztyn-na-targach-singapurze#sigProIdb269ec17a2