Program telewizyjny „Kawa czy Herbata” ponownie gościł osoby związane z bursztynem – dzisiaj rano byli nimi ambasador bursztynu Lidia Popiel oraz Ewa Rachoń, szefowa targów Amberif.

Prowadzący Anna Pawłowska i Robert Kantereit pytali o właściwości bursztynu, proste sposoby na sprawdzenie jego autentyczności oraz cechy, które czynią go wciąż modnym. Zarówno goście, jak i prowadzący mieli na sobie piękną artystyczną biżuterię przede wszystkim z naturalnego bursztynu.
Ewa Rachoń zaprosiła telewidzów do odwiedzenia targów Amberif, największej bursztynowej imprezy na świecie, w sobotę – dniu otwartym dla publiczności. Opowiadała o rozwoju przemysłu jubilerskiego w ciągu ostatnich niepełna 20 lat, pozytywnych zmianach we wzornictwie biżuterii oraz obecnym zainteresowaniu przypisywanymi mu właściwościami zdrowotnymi i magicznymi. Przypomniała też o tym, że już w czasach Imperium Rzymskiego był on głównym towarem eksportowym z pobrzeża Bałtyku, a dziś bursztyn, szlak bursztynowy i związane z nim atrakcje są doskonałym produktem turystycznym przyciągającym wielu gości.
Lidia Popiel opowiadała o bursztynie, dlaczego ją zainteresował, oraz jak wiele jest przykładów interesującej biżuterii z bursztynem, które są mało znane szerszej publiczności. Jako specjalistka od mody podkreślała, że bursztyn oprawia się dziś w złoto, łączy w wersji eksperymentalnej ze sznurkiem, rzemieniem czy drewnem, a w wersji luksusowej z diamentami. Zaznaczyła, że współczesne wzornictwo bursztynowej biżuterii jest bardzo nowatorskie, różnorodne i wyjątkowo ciekawe, a przede wszystkim może być bardzo trendy. Kamienie bursztynowe są oprawiane już nie tylko w zimne srebro – co zauważa także zagraniczna prasa, w której coraz częściej jest on obecny.

"Kawa czy Herbata" to poranny program TVP1, obecny na antenie od 15 lat. Do udziału w programie zapraszani są pisarze, dziennikarze, sportowcy i artyści i inne ciekawe osoby. Oglądalność programu to ze względu na wczesną porę średnio 500.000 widzów, jednak notuje on największy udział w rynku o tej porze dnia (około 30%). Przedstawiciele branży jubilerskiej pojawiali się w programie wielokrotnie, ostatnio byli to Katarzyna oraz Przemysław Kuś z rodzinnej firmy Amber Studio ze Słupska. Fot. Michał Kosior