30 maja rozpoczyna się jedno z najważniejszych wydarzeń na świecie w kategorii biżuterii ekskluzywnej - JCK Show w Las Vegas.
Targi odbywają się w imponującym Venetian Hotel, który połączony jest z gigantyczną halą ekspozycyjną Sands Expo Center. Targi JCK, czyli Jewelers Circular Keystone, specjalizują się w drogiej biżuterii z kamieniami szlachetnymi. Organizatorem jest grupa Reed Expo, w której portfolio znajdują się tak ważne imprezy jak: International Jewellery Tokyo (IJT), Eclat de Mode by Bijorhca, Abu Dhabi International Jewellery & Watch Show (ADIJEX) i LUXURY Bermuda. Targi o nazwie JCK Show organizowane są także w Nowym Jorku, New Dehli i Toronto. Targi JCK w Las Vegas są podzielone na kilka sekcji: hala dolna, w której skład wchodzą m. in. World's Fair, Stylemakers Section, oraz hala górna: m. in. Design Centre ("top of the top"), Hall of Time, AGTA Pavilion, Platinum Pavilion, jak również Prestige i Italian Pavilion. Oprócz tego czerwcowej imprezie towarzyszą ekspozycje LUXURY & PREMIERE (najdroższe marki na świecie) oraz Swiss Watch by JCK.
Udział firm polskich
W tym roku udział w targach zadeklarowało ponad 3100 firm, w tym kilka z Polski. Przy głównej alei JCK znajduje się stoisko Stowarzyszenia Bursztynników (gdzie w tym roku będą prezentować swą ofertę Amber Apple oraz Amber Globe), w głównej hali wystawiają się na niezależnych stoiskach Dejwis i Jubilex oraz Ambermoda (sekcja Stylemakers). Niestety, pomimo niewesołej sytuacji na rynku walutowym, organizatorzy znacznie podnieśli w tym roku ceny stoisk, co zniechęciło wielu wystawców z Polski (w zeszłym roku polskich firm było znacznie więcej). Mariusz Gliwiński, prezes MSB, zapytany o tegoroczne uczestnictwo w targach, odpowiada: "Bardzo trudno dostać niezależne stoisko na JCK - niektóre firmy czekają po 5-6 lat, dlatego bez względu na sytuację ekonomiczną chciałbym jednak wykorzystać możliwość pokazania swojej kolekcji na tych targach. Pozwala mi to na utrwalenie stabilnego wizerunku firmy wśród odbiorców amerykańskich. Poza tym kupcy przyjeżdżający na JCK, pochodzą z całego świata. Zauważyłem także, że wahania na rynku są stosunkowo mało odczuwalne w sektorze biżuterii drogiej i bardzo drogiej, a taka prezentowana jest właśnie na JCK".
Nie tylko polskie firmy pokażą w tym roku bursztyn w Las Vegas - wśród "bursztynowych wystawców" znajduje się m. in. firma włoska, kilka firm z Ameryki oraz opisywane już w portalu firmy Starborn Creations (USA) oraz Cool Design ze Szwajcarii.
Bez wątpienia JCK jest w obecnej sytuacji kolejnym (po Tucson) obarczonym sporym ryzykiem wyjazdem na targi amerykańskie. Koszt stoiska i obsługi wyjazdu jest bardzo duży, kurs dolara przerażająco niski, a sytuacja polityczna w USA nieustabilizowana - nie napawa to zbytnim optymizmem... Z drugiej strony, na targi JCK przyjeżdżają najwięksi kupcy z całego świata – tak więc wyjazd do Las Vegas trzeba po prostu potraktować jako biznesową ruletkę.
Zapraszamy na doniesienia na żywo z targów JCK Show Las Vegas.
Więcej informacji na ten temat:
http://www.jcklasvegasshow.com/