W ramach bogatego programu szkoleń moskiewskich targów Juvelir, które odbędą się w dniach 7- 17 grudnia 2007, polskich bursztynników zainteresuje seminarium na temat udziału w targach jubilerskich w Rosji i specyfiki tamtejszego rynku.

Szkolenie pt. „Uczestnictwo na targach: pozycjonowanie i branding” poprowadzi Siergiej Marczenko, znany w świecie rosyjskich jubilerów konsultant. Tematyka obejmuje zagadnienia brandingu w Rosji ze szczególnym akcentem na specyfikę lokalnego rynku, praktyczne porady w budowaniu w tym kraju marki handlowej i rejestrowania znaku towarowego, a także trening dla osób wprowadzających daną markę jubilerską na rosyjski rynek w oparciu o analizę najczęściej popełnianych błędów w tym zakresie. Udział w szkoleniu kosztuje 6500 rubli (ok. 220 USD) i odbędzie się w dniu 11 grudnia w Międzynarodowym Centrum Biznesowym „6 karat” w Moskwie.
Warto zauważyć, że organizatorzy rosyjskich i ukraińskich targów biżuterii i zegarków coraz częściej koncentrują się na organizacji w ramach imprez towarzyszących praktycznych szkoleń dla firm jubilerskich, a rzadziej na seminariach o charakterze naukowym. Organizatorem moskiewskich targów i szkolenia jest firma R.O.S Juvelir Expo z Moskwy, zarządzana przez Aleksandra Rybakowa, który jako Prezydent Gildii Rosyjskich Jubilerów złożył oficjalną wizytę podczas targów Złoto Srebro Czas 2002 w Warszawie. Firma jest także znana z odbywających się co roku na początku września największych targów jubilerskich dla wystawców i kupców z krajów byłego Związku Radzieckiego – Juvelir Expo w moskiewskich Sokolnikach.

Więcej informacji: www.rosyuvelirexpo.ru