Bursztynowa biżuteria New Amber Collection

Srebro, bursztyn i krzemień pasiasty oraz moda w wydaniu rodzimych projektantów będą promować nasz kraj w kalendarzu na rok 2010 wydawanym przez Ambasadę Polską w Paryżu.

Zachęcona sukcesem ubiegłorocznej edycji kalendarza, w którym przedstawiono osiągnięcia polskich projektantów mody, Ambasada Polska w Paryżu postanowiła kontynuować projekt we współpracy z fotografem Piotrem Stokłosą i stylistką Dominiką Nowak. Tym razem wybór padł na biżuterię. – Starałam się wyszukać wzory ciekawe i nietypowe, ale także charakterystyczne dla polskich projektantów. Znalazłam je w krakowskich galeriach Skarbiec i Atelier MJM oraz w Galerii Zero 925 – wyjaśnia Dominika Nowak.

Szczególnie starannie dobrano też ofertę bursztynową, którą reprezentuje nowoczesna w formie biżuteria firmy New Amber Collection: – Pani ambasadorowej Aleksandrze Orłowskiej bardzo zależało na bursztynie, ponieważ jest to jej ulubiony kamień. I jest on oczywiście typowo polski, co w naszym projekcie ma decydujące znaczenie – dodaje Piotr Stokłosa. Na kartach kalendarza pojawił się także inny typowo polski kamień – krzemień pasiasty. Na potrzeby sesji znany miłośnik krzemienia i projektant Cezary Łutowicz stworzył specjalny projekt, który "podbił Paryż" dzięki oryginalnej formie.

Zdjęcia wykonano w wyjątkowych wnętrzach Ambasady Polskiej w Paryżu – neoklasycznym pałacu Hotel de Monaco. Modelki zostały ubrane w stroje stworzone przez polskich projektantów mody: Joannę Klimas, Łukasza Jemioła, Maldoror, Violę Śpiechowicz i Annę Pochopień. Całości dopełniła wyrazista biżuteria Ewy Franczak, Marcina Gronkowskiego, Joanny i Tadeusza Jaworskich, Pawła Kaczyńskiego, Olgi Kiwerski, Magdy Kogut, Doroty Kos, Cezarego Łutowicza, Aleksandry Mamoń, Eugeniusza Salwierza, Renaty Słapak, Jana Suchodolskiego, Sławy Tchórzewskiej, Marka Wójcickiego, Jacka Wysokińskiego oraz Cezarego Łutowicza i New Amber Collection.

Premiera tego wyjątkowego kalendarza odbędzie się 16 grudnia w Ambasadzie Polskiej w Paryżu. Limitowana do 1000 egzemplarzy kolekcja będzie rozsyłana jako prezent noworoczny do innych tego typu placówek oraz wręczana specjalnym gościom ambasady. Celem tego przedsięwzięcia jest to promocja polskich artystów oraz wyjątkowych polskich produktów zagranicą.
Wydawnictwo to jest w części sponsorowane przez markę wódki Wyborowa Exquisite – produkt z niesamowitym szklanym flakonem, który zaprojektował znany architekt Frank Gehry.

Więcej informacji:
Ambasada Polska w Paryżu