Katarzyna Hernas, pomysłodawczyni i prezes Amber Fever, postawiła sobie za cel wykreowanie w Wielkiej Brytanii wizerunku bursztynu jako kamienia luksusowego i wyjątkowego. Jak ma zamiar go osiągnąć?
Amber Fever to…
…unikatowa platforma sprzedaży i promocji biżuterii z bursztynem autorstwa znanych projektantów. Jej celem jest wykreowanie w Wielkiej Brytanii pozytywnie postrzeganej marki inspirującego bałtyckiego designu. Chciałabym go osiągnąć poprzez współpracę z wybranymi, utalentowanymi projektantami, którzy dla Amber Fever będą projektować i wykonywać prestiżową, luksusową biżuterię, zachwycającą urokiem i budzącą pożądanie. I przede wszystkim będącą hołdem dla prawdziwego bursztynu. Wierzę, że pomocne w zrealizowaniu tej idei będą moje polskie korzenie, doświadczenie w stylizacji mody i zdolność rozpoznania prawdziwego talentu w dziedzinie tradycyjnej, jak i designerskiej biżuterii.
Dlaczego postawiła pani na właśnie na bursztyn?
Jak już mówiłam, mam polskie korzenie i oczywiście wiele wspomnień związanych z tym „polskim” kamieniem. Zauważyłam, że na brytyjskim rynku biżuterii brakuje „świeżej”, czyli wyróżniającej się ciekawym i atrakcyjnym wzornictwem, a przy tym wysokiej jakości biżuterii z bursztynem. A ta, którą można kupić, dalece odbiega od tego, czym bursztyn tak naprawdę jest: pięknym, magicznym kamieniem o liczącej wiele milionów lat historii i fascynujących właściwościach. Trudno się więc dziwić, że przez tutejszych odbiorców postrzegany jest jako tani i nudny kamień. Dlatego chcę ten wizerunek zmienić, wykorzystując przy tym fakt, że brytyjski rynek jest wiecznie głodny nowych, kreatywnych pomysłów, a na unikatową biżuterię zawsze będzie tu zapotrzebowanie! Chcę przekonać tutejszych odbiorców, że bursztyn bałtycki może mieć bardzo różne oblicze dzięki temu, że sięga po niego tylu utalentowanych i fascynujących twórców. Pokazać na Wyspach Brytyjskich ich kreacje i prawdziwe piękno bursztynu. Mam nadzieję tymi działaniami udowodnić, że biżuteria z bursztynem nie jest już tanią pamiątką, a jej miejsce jest w wyższym segmencie rynku.
W jaki sposób chce Pani przekonywać Brytyjki do bursztynu?
Moim zdaniem najprostszym sposobem, by rozkochać Angielkę w nowoczesnej biżuterii z bursztynem, jest zaprezentowanie jej w ciekawej stylizacji na innej kobiecie. Biżuteria żyje, kiedy jest noszona! A dla naszej nie ma lepszego towarzystwa niż designerskie ubrania. Dlatego właśnie stawiamy przede wszystkim na kontakty ze światem mody, współpracę z wybranymi projektantami ubiorów, organizowanie publicznych i prywatnych pokazów. Zdjęcia przygotowanych przez nas stylizacji znalazły się w magazynach i blogach poświęconych modzie – wśród nich znalazła się także biżuteria wybrana przez designerkę NWKO do jej pokazu podczas Arise Magazine Fashion Week 2012. Z naszej perspektywy to wyjątkowe wydarzenie i wspaniała promocja. Biżuterię Amber Fever miała na sobie Miss UK Supranational, a w bursztynowym naszyjniku z naszej kolekcji zakochała się utalentowana wokalistka Claire Tchaikowsky. Choć firma działa od niedawna, nasze wysiłki promocyjne przynoszą owoce: biżuteria Amber Fever urzeka różne grupy odbiorców. Przyciąga ich nie tylko nowoczesny design i wysoka jakość, ale także ten prawdziwy wizerunek bursztynu jako kamienia wyjątkowego i luksusowego.