Biżuteria bursztynowa jest już powszechnie kojarzona z Polską. Na zdjęciu biżuteria Eugeniusza Salwierza

Branża bursztynnicza ma potencjał, by stać się polską specjalnością eksportową – Departament Instrumentów Wsparcia serdecznie zaprasza do udziału w ankiecie
nt. najbardziej wizerunkowych produktów i usług.

Ankieta prowadzona jest w związku z rozpoczęciem wdrażania w Ministerstwie Gospodarki projektu w ramach Poddziałania 6.5.1 „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Obecnie można głosować na jedną z 27 branż, jednak Minister Gospodarki ma wyłonić maksymalnie 15 branż, grup produktowych lub usługowych, w ramach których ogłoszone zostaną konkursy na wykonanie koncepcji branżowych programów promocji. Realizacja wybranych koncepcji objęta zostanie wsparciem w ramach Działania 6.5 PO IG.

Nabór propozycji dotyczących branż, grup produktowych lub usługowych, które mają potencjał, by wykreować specjalności eksportowe polskiej gospodarki, Ministerstwo Gospodarski ogłosiło w lutym br. Swoją propozycję w ramach programu wraz z opracowaniem dotyczącym branży bursztynniczej zgłosiło także Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników.

Ankieta dostępna jest pod adresem: http://www.mg.gov.pl/node/11398. Głosowanie będzie możliwe do piątku 10 września. Jak poinformował portal amber.com.pl Igor Mitroczuk z Wydziału Promocji Gospodarki MG, jej wyniki będą brane pod uwagę przy typowaniu finałowej piętnastki.