W kwietniowym magazynie „Globe”, integralnym dodatku do niemieckiego wydania „National Geographic”, ukazał się dwustronicowy artykuł promocyjny o Gdańsku – Światowej Stolicy Bursztynu.
Publikacja warta prawie 25 tysięcy złotych została sfinansowana ze środków Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta Gdańska i jest kolejnym działaniem w ramach projektu „Gdańsk – Światową Stolicą Bursztynu”. Zamieszczony materiał prezentuje podstawowe informacje na temat właściwości bursztynu bałtyckiego oraz bursztynowe atrakcje Gdańska, takie jak największe na świecie targi bursztynu Amberif, Muzeum Bursztynu oraz tzw. "Bursztynową Piątą Aleję": sklepy i galerie oferujące bursztyn na ulicach Długiej, Długim Targu, Długim Pobrzeżu i Mariackiej. W artykule pojawiają się linki do stron internetowych portalu www.amber.com.pl, Muzeum Bursztynu w Gdańsku oraz targów Amberif. Ponadto czytelnicy magazynu dowiadują się także o miejskim projekcie "Gdańsk – Światową Stolicą Bursztynu", kandydaturze Gdańska do tytułu Europejska Stolicy Kultury 2016 i organizacji w Wolnym Mieście Euro 2012.
”National Geographic” to jedno z najbardziej znanych na świecie czasopism o podróżach, ukazujące się na rynku amerykańskim od 1888 roku. Wersja niemiecka trafia do około 110 000 czytelników.