Prezes Briju Przemysław Piotrowski dokonał prezentacji firmy

Briju to nowa nazwa, pod którą 10 sierpnia zadebiutowała na NewConnect gnieźnieńska firma Futurat. Na otwarciu kurs jej akcji wzrósł o 10 proc. i wyniósł 5,51 zł.

Briju to pierwsza polska firma z branży jubilerskiej, która odważyła się na ten wejście na NewConnect. Uzyskane ze sprzedaży akcji (1.500.000 akcji serii B, 478.260 akcji serii C oraz 500.000 papierów serii D) fundusze spółka przeznaczy m.in. na wprowadzenie na rynek nowej marki biżuterii złotej z kamieniami szlachetnymi. Kampania promocyjna planowana jest na przełom listopada i grudnia, a jej dystrybucja ma się opierać na współpracy z dotychczasowymi i nowymi partnerami handlowymi. Współpraca ta ma zostać wzbogacona o działania wspomagające, m.in. szkolenia w zakresie wiedzy o rynku i trendach. Jeszcze w tym roku spółka planuje osiągnąć wzrost obrotów do wysokości 2,3 mln zł oraz umocnić swoją pozycję. Zakładany na przyszły rok dynamiczny wzrost sprzedaży ma wywindować Briju na pozycję lidera w sprzedaży biżuterii na rynku krajowym w 2014 r. W dalszej przyszłości planowane jest wejście na GPW. 

Ze względu na wejście spółki na rynek NewConnect oraz planami rozwoju została zmieniona nazwa na Briju. Nowa nazwa w języku francuskim oznacza „lśnić”i za sprawą pierwszych dwóch liter ma się kojarzyć z brylantami i braćmi – jest bowiem zarządzana przez czterech braci: Sławomira, Tomasza, Jarosława i Przemysława.

Firma Futurat istnieje od 2001 r., choć jej tradycje sięgają 1920 r. Obecnie zatrudnia 100 osób. Specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii wykonanej ze złota i kamieni szlachetnych. Firma ma rozwiniętą sieć sprzedaży w kraju, gdzie współpracuje z ponad setką odbiorców (w tym sieciami W.Kruk, Yes, Arent i Szubert), i zagranicą, gdzie wypracowuje ponad 50 proc. swoich obrotów (m.in. Niemcy, Włochy, Belgia, Czechy, Słowacja, Węgry). Przychody spółki rosły w ciągu ostatniego dziesięciolecia średnio o 20 proc. rocznie (za wyjątkiem 2009 r.).