Planujemy, że projekty pochodzące z naszego własnego studia projektowego będą w niedługim czasie stanowić blisko połowę wzorów z naszej oferty. Dobry design to kierunek, który świetnie sprawdza się w Europie, dlatego też jestem przekonana, że jest także bardzo dobry kierunek i dla firmy YES Biżuteria. Da nam to większą mobilność: będziemy mogli szybciej i lepiej reagować na zapotrzebowanie rynku. I, co jest dla nas niezmiennie ważne od 30 lat, dobry produkt i atrakcyjne wzornictwo nadal będą tymi elementami, które pozytywnie wyróżniają nas na rynku. Zapraszam więc do współpracy projektantów – a mamy wielu zdolnych w Polsce – którzy razem z nami chcieliby tworzyć nową jakość we wzornictwie biżuterii.
 
Moim zdaniem, wiodącymi tematami na rynku jubilerskim w tym roku będą srebro i brylanty, a co za tym idzie, wzorem innych krajów będzie się u nas rozwijała tradycja wręczania biżuterii z diamentami. Na znaczeniu z pewnością zyska design – trend na dobre wzornictwo jest widoczny obecnie w każdej dziedzinie. Wynika to z faktu, że Polacy coraz chętniej otaczają się dobrze zaprojektowanymi, funkcjonalnymi i estetycznymi przedmiotami. Dotyczy to także biżuterii, zwłaszcza srebrnej. Na znaczeniu będą coraz bardziej tracić przedmioty niskiej jakości, bez marki i ciekawego pomysłu. Nadal będzie się rozwijać sektor biżuterii spersonalizowanej, dzięki której można wyrażać i podkreślać siebie – kobiecie pozostanie tylko wybrać, co chce w danym momencie o sobie powiedzieć innym. W siłę rośnie i nadal będzie rosła biżuteria modowa, zazwyczaj wykonana ze sztucznych materiałów. Jako jubilerzy mieliśmy o niej zawsze nieco gorsze zdanie, ponieważ była poza naszym światem, którego granice określały metale szlachetne. Ale jeśli jest dobrze zaprojektowana i wykonana, to nie ma to większego znaczenia. Jej przewaga polega na tym, że zazwyczaj jest tańsza od tej tradycyjnej i można ją często zmieniać, bawić się nią. Obecnie modne są duże wzory, ale te – by znalazły klienta – muszą być wykonane z materiałów nieszlachetnych.
Generalnie świat jubilerski dalej będzie zmierzał w kierunku „odchudzania” biżuterii z metali szlachetnych – by była lekka, ale nadal atrakcyjna cenowo i wzorniczo dla kupującego. Te surowcowe ograniczenia powodują, że zawęża się pole do popisu dla firm jubilerskich i coraz trudniej zaproponować coś naprawdę dobrego.

Magdalena Kwiatkiewicz jest współzałożycielką firmy YES Biżuteria, gdzie jest prezesem ds. handlowych. Właścicielka Galerii YES w Poznaniu, właścicielka jedynej w Polsce, stale rozbudowywanej prywatnej kolekcji współczesnej sztuki złotniczej.

Wypowiedzi pochodzą w wywiadu opublikowanego na stronie internetowej targów Złoto Srebro Czas.