Na stoisku Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników i Wydziału Promocji i Handlu Ambasady RP w Kopenhadze prezentowany był najlepszy polski design: prace studentów gdańskiej ASP z wystawą „Trend Book 2011” oraz firm AmberMix, Eva Stones, Ostrowski Design, Dagen, Gutowska, Art7, S&A, Moja Forma, Ambermoda i NAC Amber. Celem polskiego wystąpienia było zasygnalizowanie istnienia całkowicie innej estetyki biżuterii bursztynowej niż tradycyjna, do której przyzwyczaiły odbiorców duńskie sklepy z bursztynem, tj. wyznaczanej typowymi koralami i srebrnymi odlewami z kaboszonami dla klienta w starszym wieku.

Mając na uwadze specyfikę skandynawskiej estetyki a dotarcie do młodszego klienta na celu, pokazaliśmy wyłączenie biżuterię nowoczesną, z nietypowym i nieszablonowym spojrzeniem na znany od dawna w Danii bursztyn. Można śmiało stwierdzić, że wśród wielu osób na targach udało nam się przełamać schemat myślenia o tym kamieniu jako o cepeliadzie. Najliczniej komentowane były prace studentów gdańskiej ASP – głównie przez uczniów duńskich szkół jubilerskich i młodych projektantów obecnych na targach. Podkreślano świeżość spojrzenia i wyczucie materiału. Okazało się, że polskie wzornictwo jest znane, rozpoznawalne i cenione wśród Skandynawów, choć dostęp do najnowszych kolekcji jest ograniczony. Zainteresowanie nowym, nieznanym dotychczas obliczem bursztynu było na tyle duże, że wielu kupców zadeklarowało chęć odwiedzenia targów Amberif i Ambermart w Gdańsku, by zobaczyć aktualne kolekcje polskich producentów i projektantów.

W kolejnej edycji targów Wydział Promocji i Handlu również planuje zaprezentować polski design. Jest zatem szansa na dalsze „oswajanie” gości targów ze współczesnym bursztynowym wzornictwem.