Z powodu niestabilnej sytuacji na rynku surowców nie wiedzieliśmy, jak się przygotować do targów, szczególnie że nie znaliśmy także oczekiwań kupców. Zaryzykowaliśmy i przygotowaliśmy nowe kolekcje biżuterii z tytanu, który okazał się bardzo dobrym strzałem. Tytan jest bowiem znacznie tańszy od srebra, choć trudniejszy w obróbce – przynajmniej dla nas na tym etapie, ponieważ dopiero poznajemy ten materiał. Z pewnością będziemy zgłębiać ten temat – targi pokazały, że warto.

Nastroje wystawców na Amberifie trudno jednoznacznie sklasyfikować – jak zawsze są mniej i bardziej zadowoleni. Jestem jednak przekonana, że zależy to w dużym stopniu od prezentowanej oferty. Jeśli bowiem firma czy producent nie wprowadza nowych kolekcji i bazuje na starych, rzekomo sprawdzonych wzorach, sam sobie odbiera szanse na zamówienia. Zwłaszcza w obecnej sytuacji trzeba nadążać za szybko zmieniającym się rynkiem i reagować błyskawicznie na potrzeby klientów. Trzeba ich wyczuwać i zmieniać się wraz z nimi.

Elżbieta Szupienko jest projektantką biżuterii w firmie Power&Amber.