Pokaz mody z biżuterią bursztynową S&A

Uroczyste otwarcie kolejnej, 96 galerii S&A oferującej wyroby z bursztynem polskich producentów i projektantów zaszczycili obecnością uczestnicy misji gospodarczej w Chinach, m.in. prezydent Paweł Adamowicz oraz marszałek Mieczysław Struk.

12 października 2013 w prestiżowym centrum handlowym Wangfujing w Pekinie odbył się pokaz biżuterii S&A, który uświetnił otwarcie 96 już galerii z wyrobami z bursztynu pod marką tej gdyńskiej firmy. Spektakularne show pod hasłem „Natura jest przyszłością” zorganizowane wraz z Vivian Yang, promotorkę i mecenas polskiego bursztynu w Chinach, było najważniejszym punktem sześciodniowej promocji marki S&A w tym kraju. Pokazano najlepsze, unikatowe projekty biżuterii z bursztynem, które miały odzwierciedlać ogromny potencjał wzorniczy S&A, największego polskiego producenta bursztynowej biżuterii, ale przede wszystkim nieograniczone możliwości kreacji i inspiracji bursztynem bałtyckim. Pokaz obejrzeli uczestnicy misji gospodarczej do Chin: Mieczysław Struk – marszałek województwa pomorskiego, Ryszard Świlski – wicemarszałek woj. pomorskiego, Paweł Adamowicz – prezydent Gdańska, Andrzej Bojanowski – zastępca prezydenta Gdańska, Bogusław Stasiak – wiceprezydent Gdyni oraz Teresa Kamińska – prezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Choć celem misji samorządowców i przedstawicieli pomorskiego biznesu były przede wszystkim targi transportowe, nie mogło zabraknąć akcentów bursztynowych. Organizator misji, Agencja Rozwoju Pomorza, przygotował prezenty w postaci bursztynowych drzewek szczęścia oraz pendrive zdobione bursztynem – kamieniem uchodzącym w Chinach za przynoszący szczęście i emanujący dobrą energią. W Hongkongu odbyło się także spotkanie z Nancy Chui z firmy Amberozia, organizatorką dotychczas dwóch edycji Festiwalu Bursztynu Bałtyckiego.

Chiny to obecnie największy, choć również najbardziej wymagający, rynek zbytu dla polskich producentów i projektantów biżuterii z bursztynem.  Jego potencjał jest nadal bardzo duży, choć coraz bardziej ograniczany zagrożeniami, takimi jak imitacje i falsyfikaty, których Chińczycy nader się boją.  „Chiny mają zbyt wiele podróbek i wyrobów słabej jakości, stąd też ważne dla sukcesu promocji bursztynu jest podkreślanie autentyczności kamienia i wysokiej jakości produktu finalnego. Ważne jest także promowanie bursztynu w aspekcie mody i nowoczesnego stylu, by odświeżyć jego image jako biżuterii sukcesu” – radzi Nancy Chui.