plzh-CNenetdelvltnorues
Arek Wolski

Targi Inhorgenta Munich to od wielu lat najważniejsza impreza targowa dla polskich twórców biżuterii – zarówno tych uznanych, jak i początkujących. Aż 20 z nich będzie prezentowało swoje prace w słynnej już designerskiej hali C2.  

Jeszcze 10 lat temu na monachijskich targach wśród wystawców z Polski spotkać można było prawie wyłącznie firmy oferujące biżuterię srebrną z bursztynem. Obecnie struktura wystawców uległa bardzo dużym przeobrażeniom. Nadal jesteśmy reprezentowani w hali poświęconej biżuterii bursztynowej, ale równie ważnym dla Polaków segmentem okazała się biżuteria srebrna, ze szczególnym uwzględnieniem biżuterii designerskiej, w której produkcji jesteśmy w Monachium uznawani za liderów. Potwierdza to również liczba firm / projektantów wystawiających się w prestiżowej hali C2 nazywanej Design Hall i uznawanej za najlepszą na świecie platformę biznesową do prezentacji biżuterii designerskiej.

W 2013 roku w tej hali pojawi się aż 20 polskich firm oferujących niepowtarzalne i cieszące się uznaniem na całym świecie wzornictwo, a wśród nich tak znane nazwiska jak Marcin Zaremski czy Arek Wolski. Ponownie zobaczymy w tej hali również bursztyn w unikalnym wydaniu oferowany przez firmę Art7. Najbardziej jednak cieszy fakt, że tradycja zapoczątkowana przez uznanych projektantów jest kontynuowana przez młode pokolenia: wśród 20 polskich firm prezentujących swoją biżuterię w hali C2 aż połowę stanowią młodzi, zdolni i ambitni projektanci próbujący swoich sił w rozmaitych platformach, za pośrednictwem których targi Inhorgenta Munich próbują wesprzeć ich w drodze na rynek międzynarodowy. Jedną z nich jest Forum Innowacje – przeznaczone dla młodych projektantów, którzy nie dłużej niż 4 lata funkcjonują na rynkach lokalnych – gdzie swoje prace pokażą Sebastian Buchwic, Karolina Bik i Marta Włodarska (Amberwood). Ciekawą platformą hali C2, która z założenia ma być „trampoliną” ułatwiającą start w życiu zawodowym młodym adeptom sztuki złotniczej kończącym szkoły jubilerskie, jest Brand New-New Brand, gdzie w tym roku zobaczymy aż 5 absolwentek rodzimych uczelni.

Targi Inhorgenta Munich to od wielu lat najważniejsza impreza targowa dla polskich firm związanych z branżą jubilerską. Z roku na rok zwiększa się liczba wystawców z Polski. W 2013 będzie ich w sumie 40 (dla porównania w roku 2012 było 35 wystawców z Polski). Liczba ta jest symboliczna, ponieważ w 2013 roku impreza obchodzi również swój 40 jubileusz.

Inhorgenta Munich
22-25.02.2013
www.inhorgenta.com