plzh-CNenetdelvltnorues
16 października odbyło się spotkanie informacyjne targów inhorgenta europe. Warszawa była drugim przystankiem w ramach roadshow w Europie Środkowo-Wschodniej dzień wcześniej takie spotkanie odbyło się w Tallinie, a na następny dzień zostało zaplanowane w Moskwie.

O kolejnej edycji imprezy opowiadał Armin Wittmann, komisarz generalny targów inhorgenta europe, o trendach w sektorze kamieni szlachetnych przewidywanych na rok 2009 specjalizujący się w tej tematyce dziennikarz Peter Welchering, a nowych pomysłów, jak pozyskać i utrzymać klienta sklepu jubilersko-zegarmistrzowskiego metodami kryminalistycznymi dostarczył przedsiębiorca i wykładowca w zakresie ekonomiki przedsiębiorstw prof. dr Stefan Hencke. Gościem specjalnym była Paulina Stępień z Departamentu Instrumentów Wsparcia w Ministerstwie Gospodarki, która mówiła o branżowych projektach promocyjnych w zakresie eksportu i sprzedaży na jednolitym rynku europejskim. Jej wykład wzbudził wiele emocji i zrodził liczne pytania (już niebawem na amber.com.pl).

Zaniepokojenie uczestników spotkania wywołała informacja o dużym i stale rosnącym udziale w targach firm chińskich (35 uczestników w 2008 roku), które stanowią potencjalnie bardzo duże zagrożenie dla polskich producentów biżuterii z bursztynem. Armin Wittmann wyjaśnił, że na inhorgencie wystawiają się głównie firmy z Hongkongu, będące poważnymi graczami na międzynarodowym rynku, jednak nie stanowią one poważnej konkurencji dla innych wystawców. Okazuje się więc, że obecność firm chińskich, zwłaszcza tych oferujących wyroby zdobione bursztynem po konkurencyjnych cenach jest istotnym zagrożeniem dla polskich producentów czerpiących zyski z handlu w podstawowym segmencie rynku. Panika, jaka miała miejsce przed ostatnią edycją targów Ambermart, w których swój udział zgłosiły także firmy z Chin (ostatecznie nie otrzymały one wiz), na rynku niemieckim czy globalnym raczej nie będzie miała miejsca.

inhorgenta europe 2009

Armin Wittmann przekonywał, że obecny stan zgłoszeń zapowiada kolejny dobry rok. Do tej pory swój udział zapowiedziało ok. 1.200 wystawców z 47 krajów. Organizator spodziewa się blisko 30.000 odwiedzających z branży i ma nadzieję pobić rekord z 2007 roku, kiedy to targi odwiedziło 9.547 zagranicznych gości. Temu celowi mają służyć m.in. takie spotkania jak to w Warszawie oraz ścisła współpraca z siecią przedstawicielstw w ponad 80 krajach na całym świecie oraz silna promocja imprezy w Europie Środkowo-Wschodniej oraz w regionie azjatyckim.

Siłą targów inhorgenta europe jest przede wszystkim ich rosnąca międzynarodowość i bogata oferta nowych kolekcji, nowych marek i nowych technologii w segmencie zegarków, biżuterii, kamieni szlachetnych i pereł oraz narzędzi i maszyn. Jak wskazuje obecny stan zgłoszeń, na przyszłorocznych targach będzie także szeroko reprezentowana oferta techniczna. Tradycyjnie targi te są miejscem prezentacji najbogatszej w Europie oferty w dziedzinie nowoczesnego wzornictwa i biżuterii autorskiej – w hali C2 ponownie ponad 300 wystawców zaprezentuje swoją nieograniczoną kreatywność oraz różnorodne możliwości zastosowania nowatorskich materiałów. Organizator targów postawił na młodych i kreatywnych twórców, tworząc dla nich specjalne platformy prezentacji (Brand New – New Brand, Forum Design, Forum Concepts, Forum Innowacji, Forum Złotników oraz Letnia Galeria Srebra) czy organizując odbywający się już po raz 10. konkurs Inhorgenta Innovation Prize.
Interesującym uzupełnieniem oferty projektantów będzie zgrupowana w jednym miejscu (hala C1) oferta kamieni szlachetnych i pereł, a dodatkową atrakcję stanowić będzie prezentacja prac znakomitego niemieckiego szlifierza kamieni Bernda Munsteinera i prac obiektów z kamieni szlachetnych powstałych w wiodących uczelniach jubilerskich.

Organizator targów (Messe München GmbH) postrzega siebie w roli partnera międzynarodowego handlu branżowego i w podejmowanych przez siebie działaniach kieruje się jego potrzebami. Dlatego targi te są nie tylko platformą prezentacji, ale także ważną giełdą informacji. Istotną rolę w tym zakresie pełnią warsztaty, sympozja i seminaria, gdzie podejmowane i zgłębiane są aktualne zagadnienia istotne z punktu widzenia przedstawicieli branży. Najbliższa edycja imprezy dostarczy m.in. inspiracji w dziedzinie przewidywanych trendów w modzie i biżuterii oraz w sektorze kamieni szlachetnych w 2009 roku. Osoby, które nie uczestniczyły w spotkaniu informacyjnym targów w Warszawie, będą miały możliwość wysłuchania interesującego wykładu Stefana Hencke o wykorzystaniu metod kryminalistycznych do pozyskiwania i utrzymania nowych klientów (tzw. Consumer Profiling – niebawem także na amber.com.pl).

Polacy na inhorgencie


Międzynarodowe Targi Wyrobów Zegarmistrzowskich, Biżuterii, Kamieni Szlachetnych, Pereł i Technologii inhorgenta europe to ważne miejsce na targowej mapie Europy, doceniane przez producentów i projektantów nie tylko z Niemiec, ale i z całego świata. Od wielu lat ceni tę imprezę także polska branża jubilerska – zarówno poszukujący nowych kontaktów handlowych wystawcy, jak i poszukujący nowych kolekcji oraz wartościowych inspiracji odwiedzający. Zdecydowanie największą grupę wystawców tworzą producenci i projektanci biżuterii zdobionej bursztynem.

Z danych organizatora na dzień dzisiejszy wynika, że w roku 2009 na targach inhorgenta europe będzie w sumie 25 polskich stoisk, w tym 11 firm i projektantów specjalizujących się w bursztynowych ozdobach (7 z nich to stoiska niekomercyjne, na których prezentowane będą stowarzyszenia, galerie, targi oraz prasa). Zobaczymy m.in. wystawiające się w Monachium już od kilku lat firmy Art7, A.B.C. Gold (Pracownia Złotnicza Wojciech Chojnacki), Art Jewellers Studio Anna Gajewska, Glitter (& Eva Stone), Jubilex oraz S&A Bursztynowa Biżuteria , jak również autorską biżuterię Marcina Zaremskiego i Jacka Ostrowskiego (Ostrowski Design). Na imprezie tej debiutować będą Arek Wolski (biżuteria autorska), Mi-Form (m.in. cukiernice ze srebra i bursztynu), Relief (biżuteria autorska z bursztynem), Power & Amber (biżuteria autorska z bursztynem) oraz „niebursztynowe”: Marcin Bogusław (biżuteria autorska, zgłoszenie do Brand New – New Brand), Gold-Rex (biżuteria z minerałami i kamieniami półszlachetnymi). Ponadto udział wezmą także: Deco Echo (biżuteria autorska), Mi.Sta (biżuteria srebrna), oraz P.A.T. Bugała (opakowania i oferta techniczna) i Rodent (maszyny i narzędzia). Lista zgłoszeń nie jest jeszcze ostatecznie zamknięta.

36. Międzynarodowe Targi Wyrobów Zegarmistrzowskich, Biżuterii, Kamieni Szlachetnych, Pereł oraz Technologii inhorgenta europe 20 - 23. lutego 2009
Nowe Tereny Targowe w Monachium



Więcej informacji:
www.inhorgenta.com
www.inhorgenta.pl


Zdjęcia: Prelegenci spotkania informacyjnego targów inhorgenta: (od lewej) Joanna Biernacka-Goworek – Biuro Targów Monachijskich w Polsce, Armin Wittmann, Stefan Hencke i Peter Welchering (na górze). Armin Wittmann – komisarz generalny targów inhorgenta europe (na dole). Fot. Polska Biżuteria