Targi Lipskie po raz 13. otworzą swe podwoje dla wystawców i odwiedzających targi Midora w dniach 6 – 8 września br. Organizatorzy spodziewają się ok. 180 wystawców, którzy zaprezentują ofertę przygotowaną z myślą o zbliżających się świętach Bożego Narodzenia.

Jak się okazuje, zamówienia na okres bożonarodzeniowy są dla wielu firm istotnym kryterium udziału w targach, i to zarówno dla wystawców, jak i odwiedzających. „Handel detaliczny zegarkami i biżuterią przesuwa terminy swoich zamówień coraz bardziej na sezon jesienny i w konkretnym czasie zamawia zazwyczaj mniej, ale za to częściej“ – twierdzi dr Alfred Schneider, dyrektor generalny Federalnego Zrzeszenia Biżuterii i Zegarków z Pforzheim. Jedną z głównych przyczyn nasilonego składania zamówień właśnie jesienią widzi on w tym, że firmy w ciągu roku wprowadzają na rynek coraz więcej kolekcji i modeli. „Dlatego też krótkoterminowym zamówieniom przypisywane jest coraz większe znaczenie.“
Charakterystyczny dla targów Midora jest wysoki, sięgający aż 46% udział w imprezie stałych już odwiedzających. Rośnie także udział firm z odległych regionów Niemiec – w 2007 roku wyniósł on 17 procent. Zdaniem Andreasa Zachloda, dyrektora targów Midora, dzięki temu impreza urosła do rangi targów ponadregionalnych.

Koncepcja

W roku 2008 koncepcja rozkładu hal podczas targów Midora została opracowana na nowo. Cała impreza odbędzie się w pewnej separacji od innych targów w hali nr 2, co jednak nie wpłynie ujemnie na tak cenioną przez wielu odwiedzających bliskość targów CADEAUX. Ponadto zaraz obok strefy zamkniętej i obszaru ogólnodostępnego urządzony zostanie tzw. sektor trendów, do którego dostęp będą miały również branżowe sklepy z upominkami i elementami wyposażenia wnętrz. Obszar ogólnodostępny, który otwarty jest także dla odwiedzających targi CADEAUX, będzie utrzymany w bardziej wyrazistej strukturze. Do zamkniętego sektora targów w dalszym ciągu będą mieć dostęp wyłącznie przedstawiciele handlu branżowego zegarkami i biżuterią.

Trendy

Bez tego tematu nie mogą się obejść żadne targi. Organizatorzy zaprosili eksperta w dziedzinie mody i trendów w branży jubilerskiej – Christel Trimborn, która w kwestii kierunków w modzie, także jubilerskiej, doradzała już na targach inhorgenta europe w Monachium w lutym br. oraz podczas targów Amberif w Gdańsku w marcu br. Na sezon jesienno-zimowy przewiduje ona trzy podstawowe trendy. Jednym z nich jest trend nazwany „Bursztynowe skarby” opisujący ciepłe odcienie brązu i żółci, pasujący do miejskiej mody. Pozostałe dwa to „Smooth Shadows“ stawiający na czernie, biele i szarości. W biżuterii będzie się to demonstrowało pod postacią kontrastów i zaskakujących zestawień, np. brylantów i stali oraz kauczuku czy sztucznych materiałów łączonych z perłami. Ostatni z przewidywanych przez nią kierunków to „Colour reflections” – pełen blasku i glamour, kolorów nocy, fioletowego i ciemnego bordowego. W swoim wystąpieniu Christel Trimborn nie będzie się ograniczać tylko do kolorów i kształtów, wyjaśni także, jaki mają one związek z socjologią czy ekologią.

Annual International Graduation Show

Wystawa zatytułowana Annual International Graduation Show to stały punkt programu w czasie targów Midora już od ośmiu lat. Właścicielka galerii w Nijmegen w Holandii Marie-José van den Hout prezentuje prace dyplomowe studentów z renomowanych europejskich szkół designu.

www.midora.de
www.targilipskie.pl